fattigdom eller överklassnoja?

jag tycker att gårdagen blev en misär när jag insåg att jag precis hade druckit upp resten i flaskan, tanken svep över mig som en spik igenom en bräda, "är det inte så att en fattig bättrar/ökar bnp:n abnormt mycke mer än en riklig herre?" samtidgt som jag anser att om hon som kommer etta i t.ex. Miss Sweden är hon missnöjd då? jag som inte är mer än en vanlig arbetarklassig hanne, anser att ting som dessa borde vara självklara så man icke skall behöva gå runt å lista ut saker själv, i mitt fall är det ju inga problem eftersom jag alltid klurar ut det rätta svaret. För jag skulle kunna dra paralleler till verkligheten som hade underlättat vardagen markant, t.ex att "adolescens" betyder "ungdomsålder" jag kan icke begripa hur vanliga människor skall kunna leva ett normalt liv om kan inte kan sitt moderspråk till fullo, men på något sett så har förslaget " enkelrikta öresundsbron" kommit att bli allt mer vanligt och accepterat i vardagen. och det är på bevåg jag vågar delge om min tanke.

Kommentarer
Postat av: jonna

du är cp...

2008-07-21 @ 10:37:13
URL: http://jonnacarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0